Is het niet gelijk duidelijk hoe jouw organisatie het verschil maakt en relevant is voor de websitebezoeker, dan verlies je zijn/haar aandacht. En wat heb je dan een nieuwe website? Geen zorgen, ik ga je ook wat vertellen over welke oplossingen er zijn. Het is nog niet te laat.
Je hebt alles goed gedaan; een gloednieuwe website waarbij het ontwerp en de techniek perfect zijn. Je hebt de meest vergeten must-haves voor je website allemaal verwerkt. Misschien ben je zelfs al gestart met funnels, Facebook advertenties en Chatbots. Maanden ben je bezig geweest, maar heb je niet het belangrijkste over het hoofd gezien? Ben je wel begonnen met het positioneren van jouw bedrijf en jouw verhaal?
Voordat je met je site aan slag gaat is het goed om eerst je merk goed neer te zetten. Oftewel: de positionering in de markt en jouw persoonlijke verhaal als ondernemer. Het is verleidelijk om dit zelf te doen, maar een specialist in positioneren of merkcoach is hierbij onmisbaar. Beter laat dan nooit, en het mag de komende jaren nog best evolueren.
Gelukkig kan dit ook op een later moment en hoef je niet helemaal opnieuw te beginnen wanneer je het licht hebt gezien. Verwerk jouw verhaal alsnog in je website en pas de inhoud aan nu je deze helder hebt.
Schrik niet: jouw klanten zijn echte mensen net als jij. En mensen doen zaken met mensen, niet met bedrijven. Ook als een potentiële klant op jouw website terecht komt gaat hij of zij eerst op zoek naar de mensen achter de website. De ‘over ons’ pagina is niet voor niets de meest bezochte pagina, op de homepage na. Jouw bezoeker wil zien wie je bent, en weten waarom je doet wat je doet. Ze vragen zich af: “Wie zijn de mensen achter het merk, en zijn dit personen waar ik graag mee samenwerk?”
Daarom is jouw verhaal zo belangrijk. Ontbreekt dit? Dan maak je het moeilijk voor bezoekers om je te vertrouwen en aan te haken. Je verhaal is menselijk, to-the-point en spreekt aan bij jouw doelgroep.
De website is één van de communicatiemiddelen die je kunt inzetten om jouw verhaal naar buiten te brengen. Ons advies: maak je eens wat minder druk om techniek en ontwerp.
Ga eerst naar de kern: wat is jouw verhaal en hoe positioneer je jezelf als bedrijf?